torsdag 23 maj 2013

Läs logg 2


Läs logg 2.
Huvudpersonen heter William Beech, William är en liten kille som är 8 år gammal, Williams smeknamn är Willie. Willie har lite brun aktigt hår och är väldigt liten. Han är otroligt blyg och väldigt tacksam för det han får hos mister Tom.
Mister Tom är en gammal man som är runt 60 år gammal. Tom verkar vara en olycklig för han har förlorat sin fru och sitt barn före längesedan. Tom presenteras som en elak person enligt mig när han tar emot William. Men senare när man har läst vidare verkar det som att Tom ser Willie som en son. Han köper saker till honom, ser till att han mår bra och försöker lära honom att skriva och läsa. Hur jag ser på honom, jag tycker att han är en väldigt snäll man eller det är uppfattningen som jag får av honom. Min uppfattning av William är att han är en ganska blyg sen när han börjar känna Tom och ser honom som en förebild så blir han mer avslappnad runt honom. Jag uppfattar Tom som att vara Williams beskyddare under andra världskriget men att de börjar få känslor för varandra är en annan sak. Jag tycker att Tom är en väldigt bra man som tar hand om ett litet barn som har haft en svår uppväxt och behandlar honom som ett normalt barn, han tycker synd om William men visar det inte. Jag tycker att William är ett barn som har haft en svår uppväxt, Han har aldrig träffat sin riktiga pappa och nu börjar han se Tom som sin riktiga pappa.
Jag tycker att miljön är svår att beskriva just nu för det står inte alls mycket om de, men om man tänker utanför lådan så säger de att de är i landsbygden och eftersom de är på 1930 talet så kan man endå tänka sig att det är ganska småhus som sitter tätt ihop med varandra, en liten stad hade jag nog sagt. Det är ju trotsallt i London och det regnar ofta i London så jag hade nog sagt att det regnar ganska mycket för det stod i boken några gånger.

Fråga: vad tycker ni om Tom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.